10/19/2009

aku sedang bosan

hari ni cuti sekolah. jadi aku takde keje nak buat selain:
kemas rumah sapu sampah basuh pinggan mangkuk tonton drama Jepun dan anime

aku pergi pejabat pos untuk hantar surat cinta beserta biodata kat orang yang mungkin sudi terima aku sebagai orang bawahan

aku singgah Giant Hypermarket untuk cucuk duit sebab dalam walet ade 10 keping duit seringgit. alang2 tu masuk dalam pusat beli belah. teringin makan tom yam.

beli kiub Knoor satu kotak. tomato 3 biji. tetiba ternampak ramen belum masak. ade tanda halal. beli satu.

balik rumah, masak ikut cara2 yang ade kat belakang kotak Knoor.

30 min, siap.

TAK SEDAP. aku malu nak tunjuk gambar. terasa mahu ke kedai makan Ichiban Ramen sekarang ni. mungkin aku boleh berikan name masakan aku tadi Hyakuban Ramen.

nak yang ini

akhirnya aku sedar aku tak mampu masak sedap2 kalau mak aku takde kat rumah. *sigh*

esok cuti sekolah lagi. siapa mahu keluar berjalan2 bersama aku? aku sangat bosan.

update:
5.51 pm, nenek call. aku mula2 tak nak angkat sebab nenek selalu tertelefon aku. biaselah bila orang tua guna teknologi. hehe. tapi aku terkejut bila angkat:
"Huda~. aku nak domam eh raso badan neh. ko buek apo tuh?"
erk?? nenek mimpi ape tel aku eks? aku layankan ajer. mungkin dia nak ngadu semalam penat panjat tangga umah akak aku 5 tingkat. aku nak cakap tengah main internet, takut dia tak faham. jadi aku tipu sunat cakap tengah duduk2 tak buat ape2. hehe. nenek..nenek..
myself

7 comments:

-syim- said...

eh cup...
aku ingt ko smbg master kt utm...
bukan ker??? hurm~~~
keje ek...
ko duk kt area mn je weh?

izue said...

huda..ak teringt makanan jepun yg ko ak, mani gan leh (kausar) mkn kt JJ tuh..uwekkk!xsedap!haha

Huda said...

cma:
tak lah, aku kat umah jew~ aku kat Gombak. nape, nak teman aku esok ker? hahaha

izue:
itulah Ichiban Ramen. ko salah pilih menu tuh. haha. itu kali ke2 aku ngan mani makan kat situ. sedaaap~

Sekeping Hati said...

huhu.. ape ar.. y ko nk ajak org teman ko wat pe? g ar snd.. ko kn sll lonely.. hahahhahaha..

ye ke sedap? ko tu.. ape2 makanan pun ko kate sedap.. huhu..

Sekeping Hati said...

Bagus...... da tak de nk teka2 huruf ke.. apa ke.. ish......

Sekeping Hati said...

boleh hantar komen dgn mudah.. dan dgn byk nye lepas ni.. sbb lebih mudah.. ape ar.. ko igt org hantar komen tu bukan manusia ke? haahhahaha

Huda said...

oi, ape lah yang ko rapek2 ni cik sekeping hati?
isk2...
ichiban ramen memang sedap
wek~!

Resepi Choc Chip Cookies

Bahan A 250gm butter atau marjerin (buttercup tu contoh marjerin. kalau pakai pure butter, bau dan rasa lebih sedap berbanding marjerin) ...