10/25/2016

Rutin


Dulu,  masa ada pekerjaan yang boleh dikategorikan sebagai jawatan yang agak gah,  gaji yang agak lumayan dan kerja yag sangat sibuk, boleh dikatakan hari-hari akan keluar pagi balik malam hampir pagi. OT? Takde. Kerja amal. Haha. Lepas berlaku satu insiden yang menyiat hati, aku berhenti macam tu je. Saving? 0. Menyesal? Tak jugak lah walaupun aku ni hampir sebatang kara tapi aku sikit pun tak rasa menyesal tinggalkan tempat tu.

Sekarang 5:30 pagi terjaga, golek-golek atas katil sampai 6 pagi siap-siap mandi pergi kerja. Masuk 8:30 tapi jam 8 aku dah sampai. Bukan semangat sangat tapi kalau keluar rumah lewat sikit, aku akan sampai office lepas 8:30. So nak tak nak kena la keluar awal jugak.

Sharp 5:30 aku balik. Takdenye baru nak kemas barang. Balik pun bukan terus ke rumah, tapi ke kedai. Almaklumlah, orang tak berapa nak mampu kena lah buat 2-3 kerja sehari. Alhamdulillah rezeki kawan luas, dia mampu buka kedai & bagi aku tumpang meniaga kecil-kecilan.

Memang banyak nikmat aku sebelum ni sikit sikit kena tarik, tapi aku tak boleh la mengeluh. Apepun aku cuma mampu berusaha & berdoa semoga dipermudahkan urusan. Semoga orang-orang yang banyak bantu aku dalam keadaan aku sedang jatuh tertungging ni diberi limpahan rahmat & kasih sayang Allah SWT. Amiin ya rabbal alamiin.

0 COMMENT on "Rutin"

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez