9/07/2016

Ladies Unite 2016 dan Ketidakadilan Mereka


Post kali ni, mungkin akan membuatkan sesetengah individu terasa dikecam, terkecam dan akan mengecam. apa yang aku nak tulis ni, bukanlah untuk mencari pergaduhan, musuh mahupun menimbulkan fitnah. pos ini bertujuan untuk aku (yang berada ditempat kejadian) untuk meluahkan rasa tidak senang hati dan menjadi tauladan kepada yang bakal menganjurkan sesebuah perlawanan, diharapkan anda menjadi penganjur yang adil dan saksama.

Sabtu, 3 September 2016 kami menyertai perlawanan futsal Ladies Unite 2016 (#LadiesUnite2016) bertempat di Super Bobai Court, Segambut. antara syarat yang diletakkan ialah - tiada pemain negeri / kebangsaan dan tiada pemain yang bermain dalam liga IPT (2014 dan ke atas). pihak pengurusan kami pernah bertanya, macam mana nak tahu dia adalah seorang pemain liga IPT, pada tahun bila?

jawapannya - kena jujur.



komen diatas diambil dari instagram SuperBobaiCup oleh salah seorang pemain dari pasukan kami

kisahnya, diakui kami secara tidak jujur telah menghantar seorang pemain liga IPT sebagai salah seorang pemain kami untuk pertandingan ini. tapi, pemain tersebut hanya masuk setelah pemain yang bermain liga IPT dari pasukanlain masuk dan bermain dan pasukan tersebut menghantar lebih dari satu pemain untuk setiap pasukan.jadinya, bukan kami sahaja la yang tidak jujur.

setelah kami bermain 4 perlawanan, dan perlawanan ketiga adalah perlawanan bersama pasukan Bobai iaitu pasukan pihak penganjur. pasukan kami menang 4-3 dengan pasukan tersebut, malahan kami memenangi keseluruhan perlawanan dalam kumpulan dan layak untuk ke perlawanan seterusnya.

pemain kami dipanggil dan kami telah dikatakan perlu berhenti bermain dan pihak penganjur akan memanggil kesemua pasukan dalam kumpulan kami sahaja untuk berbincang samada mereka membenarkan kami meneruskan perlawanan. pasukan dari kumpulan kami sahaja? kenapa tidak dipanggil kesemua pengurus pasukan yang sertai. kalau dari kumpulan kami sahaja, tentu-tentulah pasukan lain pun akan menolak memandangkan kami adalah pemenang untuk kumpulan tersebut. (unfairness 1)

kami bertanya, berapa jumlah wang yang perlu diletakkan untuk membuat bantahan. jawapannya -> tidak perlu. tidak perlu? jadi hanya bantah dan diambil tindakan? (unfairness 2)

setelah berurusan, kami mengakui kesalahan dan kami masih bertahan untuk tidak protes pasukan lain yang menghantar pemain liga IPT selagi kami dibenarkan bermain ke perlawanan seterusnya. kami juga memberi jaminan bahawa pemain liga IPT dari pasukan kami akan digugurkan (tidak bermain ke perlawanan seterusnya)

tetapi malangnya, pihak penganjur tetap tidak membenarkan kami bermain, bermakna seluruh pasukan digugurkan. kami cuba meminta sedikit toleransi tetapi tidak diendahkan pihak penganjur.

oleh yang demikian, kami mula memberikan bahan bukti bahawa terdapat pemain dari beberapa pasukan lain yang turut menghantar pemain yang bermain pada Liga IPT.

kami mendapati pasukan yang telah kami protes tidak pun diambil tindakan malahan bebas bermain sehingga akhir perlawanan mereka. kami pulang begitu sahaja berssama barang-barang tajaan antibacterial protection dan wang pendaftaran kami tetap tidak dipulangkan. (unfairness 3)





ternampak pos di instagram superbobaicup yang dimuatnaik oleh Super Bobai Cup - .. to be clear wasn't organised under Bobai it was Shergar himself ...


since chickenlegshegs mentioned as the only man behind the event, so i update a comment as below



aku tag orang tersebut sebab aku memang nak dia baca dan dia tahu yang kami masih belum puas hati terrhadap tindakan yang diambil kerana ianya adalah berat sebelah. dan aku perlukan penjelasan yang kukuh kenapa kami digugurkan tetapi tidak pasukan lain yang kami protes. dan orang yang membuat bantahan, tidak perlu meletakkan sebarang wang pendahuluan tetapi hanya perlu menunjukkan bukti sudah memadai.




kepada pihak yang bakal menganjurkan apa-apa acara sekalipun, janganlah jadi macam ni. tak baik tau. kalau rasa memang betul-betul naik ikut peraturan, tulis peraturan tu bagi betul-betul jelas - tiada siapa yang tahu untuk memeriksa samada mereka adalah pemain liga IPT atau tidak melainkan dengan hanya mencari bukti pada gambar-gambar yang dimuatnaik oleh pemain itu sendiri ke dalam media sosialnya. dan kalau nak laksanakan satu peraturan, laksanakan dengan adil, bukan hanya menyenangkan pihak sendiri.

tapi bila difikir-fikirkan balik, mana-mana pasukan yang kuat pasti ada mereka yang cemburu kan. jadi kami akui memang kami pasukan futsal amatur wanita yag kuat. (tenanglah wahai hati) hahahahaa

Sekian dari saya. Majulah sukan untuk negara. - Disqualified Team - Putra Ria The Special Team.

Update:
kami telah mendapat maklum balas:





kesimpulan daripada apa yang diterangkan, untuk membantah pasukan lain selain pasukan kami hanyalah melambatkan kerja beliau. (unfairness 4) kami dah bagi bahan bukti tapi masih melambatkan kerjanya. cuma secara sarkastiknya, mendapatkan bukti bahawa pasukan kami melanggar peraturan adalah tidak sukar, dan bukti yang kami berikan itu adalah sukar untuk dipercayai.

semua orang mesti akan buat salah, mesti akan langgar peraturan, walaupun mak kita kata jangan main hujan pun, kita tetap akan mandi hujan dengan gembiranya. bila balik rumah semua yang mandi hujan kena sebat. bye.

0 COMMENT on "Ladies Unite 2016 dan Ketidakadilan Mereka"

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez