7/28/2013

Program Charity bersama Anak Yatim & Asnaf 1434H

0 COMMENT
Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalamualaikum.




Semalam, 27 July 2013, aku & kawan2 ade anjurkan satu program charity (Raudhah Ramadhan) bersama anak-anak yatim & asnaf di Raudhatul Al-Faeez (alamat: Batu 9 1/2, Jalan Gombak, KL)




masa ni tengah prepare barang-barang. dalam sampul ade duit raya (atas) & goodies (bawah) hasil sumbangan tetamu dan masyarakat. jumlah semua 30 (ada 30 orang pelajar kat rumah tu)

jalan nak masuk rumah ni curam gila. member yang pakai kereta manual agak parah sikit la nak naik atas. ade sorang kawan sampai tinggalkan kereta kat bawah sebab tak larat nak naik. hehehe

view rumah dari luar

budak2 standby nak buat persembahan nasyid. budak-budak ni cerita pagi tu deorang pergi AEON Wangsa Maju beli baju raya. so petang tu deorang agak letih

persembahan nasyid dari kumpulan Al-Faeez

yang kanan sekali founder rumah ni, Pn Zahrina. deorang panggil Ummi. difahamkan bahawa tanah & rumah yang deorang tinggal sekarang diwakafkan oleh seorang hamba Allah yang telah dirahsiakan identitinya. Alhamdulillah.

DJ yang bertugas. Set PA system ni dia yang punya.



semua orang berkumpul kat tanah lapang untuk aktiviti santai sebelum berbuka. setiap anak2 dibahagikan kepada kumpulan kecil mengikut abang-abang & kakak-kakak masing-masing. kira sesi ice breaking la ni. 

Masa masuknya waktu maghrib, kitorang berbuka dengan kurma & air kosong dulu. lepas tu solat Maghrib berjemaah & makan berat2. perut lapo sangat, so xde la nak ambil gambar makan pun. hehehe...

then solat isyak berjemaah + terawih 4 rakaat. ada slot tazkirah bertajuk "tanggungjawab kita"





lepas habis tazkirah, sambung solat terawih 4 rakaat, 3 rakaat untuk witir.

sumbangan masyarakat, individu + kumpulan




emcee bertugas pada malam tu


antara tetamu hadir
pandang je kuih moreh tu ye. hehehehe
dalam kotak polystyrene tu ade dadih. sedap oh!

adik ni nama dia Iqram. dia paling muda antara anak-anak yang lain. umur baru 3 tahun. kawan-kawan dia kata, dia duduk sini sejak kecil.



tu je la kot.. tak ambil banyak gambar pun.. yang penting program ni berjalan lancar & budak2 ni pun gembira. kepada yang menyumbang + meraikan program ini, terima kasih banyak-banyak diucapkan. semoga Allah memberkati & merahmati anda sekalian. kbai. 

P/S: bukan nak menunjuk, tapi nak bagi tahu semalam program tu memang ade. bukan kutipan kosong semata2. peace!

signature2

7/09/2013

Peristiwa 1 Ramadhan 1434H

0 COMMENT
Bismillaahirrahmaanirrahiim

Tengah dok kemas-kemas bilik (sambil mata pandang laptop, jari kat keyboard), housemate datang. sembang. layan sekejap sebab topiknya menarik. sambung pandang laoptop lepas dapat maklumat.

pot pet pot pet. ".. huda.. ade sotong. masak nak?"
"OK. simpan la buat sahur."
"banyak lagi tu..." ..pot pet pot pet...
"xmo lah sembang ngan Huda. x best"

"padan muka. baru tahu ke. hehehehe"

aku sambung "kemas bilik".

"HUDA!!!!! tolong2!!!"

apehal la.. 2-2 orang housemate aku menjerit. sotong hidup balik ke?


terima kasih housemate. hadiah Ramadhan pertama yang terindah. 

terus hilang mood beliau nak masak. hahahahahaha~~~~

signature2

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1434H

0 COMMENT
Bismillaahirrahmaanirrahiim

Tahun ni, bulan Ramadhan kali ni yang paling mencabar buat diri aku aku. aku rasa la. walaupun masa aku menaip ni adelah hari pertama Ramadhan menurut kalendar Islam.

Semoga menjadi batu loncatan untuk masa depan aku yang cemerlang, gemilang, terbilang dan berbilang2.

Janganlah dengki kat aku, aku xde ape2 pun.

mungkin ko rase aku ade ape2, tapi apekah ia?

"if people are trying to bring you down, it only means that you are above them"

terima kasih. saya sungguh termotivasi dengan kata2 semangat ini.

Selamat berpuasa semua. Semoga menjadi orang yang sangat baik dan dirahmati Allah. Amiin.

signature2

7/04/2013

Kenny Rogers Roasters Chicken Run For Charity 2013

0 COMMENT
Wuh. panjang betul tajuk larian ni.

bismillahirrahmaanirrahiim

hari tu hari Ahad. 23 June 2013 aku masuk larian for charity yang dianjurkan oleh Kenny Rogers Roasters sejauh 7 kilometers. wahahaha. ni antara larian yang aku join yang paling tak syok perasaannye sebab:

1- haze.
Malaysia sedang dilanda jerebu yang teruk. aku ni pantang orang suruh lari, aku lari la. kononnye laju boleh dapat top 50, tapi tak pun. masa tu macam teruk jugak la haze pagi tu. 

2- ade kelas
lepas berlari aku terus balik rumah, siap2 masuk kelas. penat!

3- tak dapat menikmati tiket free kat Sunway Lagoon
yela. aku ade kelas. takkan nak ponteng? sungguh rugi perasaannye. T_T dah la dapat tiket free... huwaaaa

4- tak dapat medal finisher
memang la. name pun run for charity. bahahahahaha

tapi sekurang-kurangnya, aku dapat gak masuk Sunway Lagoon tu sejam sebelum tutup. berusaha sedaya upaya pergi Sunway Lagoon lepas kelas tu.


banyak betul jajan Kenny Rogers kasi weyh. 

sambil lari bawa telur. jangan kasi pecah okeh! nasib baik tracksuit aku besar. aku letak je dalam kocek seluar. sambil2 lari tu memang berharap la telur tak pecah dalam seluar. haahaa!!

2 orang belah kanan aku tu junior masa study kat UTM dulu. kecil betul dunia ni boleh terserempak ngan edorang kat sini. aku ade jumpa sorang lagi kawan, Fuad, x sempat ambil gambar ngan dia lak. haih

nah. ni je bukti yang aku dah masuk dalam Sunway Lagoon tu. hehehehehe :P
signature2
 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez