9/13/2013

Sampai lupa makan!


Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalaamualaikuum

Ape khabar semua? Saya batuk-batuk & selesema je. Alhamdulillaah. 😁

Hari ni hari Jumaat. Selalu kelam kabut buat kerja sana sini sampai bilamana kerja tu kena minta pertolongan orang dan ianya sangat penting, mesti ada kata-kata semangat berbunyi "tu la.. Kumpul kerja sampai hari jumaat baru nak buat!" Kih kih kih.. Bila difikirkan, tak kumpul pun sebenarnya. Tapi sebab kita terlalu ghairah tak nak sampai tahap kena support hari minggu tu yang sanggup bertungkus lumus siapkan kerja. Nak-nak pulak kan hari isnin ni cuti umum sempena hari Malaysia. Lagi la nak gunakan masa cuti tu sepenuhnya!

Hari ni ade sorang kakak bawa makanan lebih yang aku kira cukup la untuk 3-5 orang (bergantung kepada saiz badan & jumlah pemakanan. Hehe) iaitu nasi himpit, kuah kacang & rendang ayam. Disebabkan aku duduk satu cubicle dengan mereka, jadi aku pun dapatla makan selain bau yang sedap.  Muehehehe. Pagi2 dah makan sikit. 

Kebetulan hari isnin cuti, ramai gak yang ambil kesempatan ambil cuti hari ni. Aku tak la, pekerja yang tak berapa cemerlang tapi risau tak siap kerja. Haha. So aku ade la janji dengan sorang kawan untuk makan tengahari sama-sama. Alhamdulillaah tempat kerja aku waktu rehat 12:30 - 2:30 petang hari jumaat.  Ade tempat lain tak dapat macam ni. Huhu

Jam dah 12:30. Aku telefon kawan tadi. Kitorang duduk di bangunan yang berbeza-beza. Tak angkat. Aku tak putus asa. Call lagi selepas "perempuan simpanan" jawab - nombor yang anda dail. Bla bla bla. 

Jam dah 12:50 tengahari. Masih tak jawab. Aku tinggalkan mesej. Tak ade respond. Mujur kakak tadi pelawa aku makan lagi sekali memandangkan aku tak pergi mana-mana. Rezeki alhamdulillaah. 

Aku makan 2 ketul nasi, telefon office berbunyi. Aku tahu siapa panggil, kawan ajak makan. "Hudaaaa.. Sorry tak perasan dah pukul 1 ni..  Ade issue tadi"

Ok. Dimaafkan. Memandangkan aku dah janji nak lunch sama ngan dia, jadi makanan yang aku ambil tadi aku letak tepi tutup ngan tisu. 

Bila berjumpa, "Huda, lupa nak cakap handphone tinggal kat rumah" huh! Patut la aku call 10x x berjawab. Aih. 

Lepas makan kat luar aku terus sambung kerja. Kerja.. Kerja.. Sedar-sedar dah pukul 6:30pm. Ops. Masa untuk pulang. 

Tengah kemas-kemas barang baru perasan sesuatu


Makanan tadi tak habiskan lagi. Huwaaaaa. Cepat-cepat makan bagi habis. Kalau tak nanti cikti datang sepahkan.

Tu je lah. Selamat bercuti semua yang bercuti!

Kbai

0 COMMENT on "Sampai lupa makan!"

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez