9/04/2013

3 Perkara Kebanggaan Rakyat Malaysia Edisi Penyampaian Maklumat


Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalamualaikum

salam sejahtera satu Malaysia. apa khabar semua? harap sihat la hendaknya kan. macam mana hari-hari dilalui dengan kenaikan harga minya setinggi 20 sen? harapnya harga barang dan perkhidmatan tak naik seiring dengan pelaksanaan GST. mana aku tahu semua ni sebab aku bukan jenis tengok berita kat TV mahupun surat khabar. rumah ada TV tapi aku jarang tengok. suratkhabar pun tak pernah beli. hehehe.. pendapat aku, rata-rata rakyat Malaysia ada smartphone. kalau tak pakai data plan pun takpe. yang penting smart & phone. bila-bila masa pergi mamak ke, boleh guna Wi-Fi kan. semua pun boleh hantar percuma, tanpa had. dunia tanpa sempadan. sekarang tak payah nak risau bila nak berkomunikasi dengan orang yang berada di luar negara dengan pantas. text je, sekejap sampai. 

Aku perhatikan tak kira dari laman sosial atau mana-mana medium pun, rakyat malaysia BANGGA kongsi maklumat tanpa usul periksa. maklumat yang tak sahih dan tak pernah diselidik pun. asal marah dengan si polan, sebar maklumat pasal si polan buat jahat itu ini. bagi tahu seisi dunia, guna semua media percuma yang ada.

kadang kala, orang yang dok sebar-sebar maklumat ni bukan sebab dia marah pun. suka-suka nak naikkan traffic je. asal nampak berita tu sensasi, kita sebar la lepas tu kat hujung ayat letak iklan sikit bagi orang tengok. kot ade yang berkenan oke gak. masyuuuk tuuuu! tak kisah la kalau ada yang terluka dek perbuatan kita tu kan. janji cerita best, orang suka baca, sebar, kita kaya. hehehehe. pakcik kayo! lepas tu boleh BANGGA diri tayang duit kertas RM100 berkeping-keping.

bagi yang sendirian atau orang orang muda mudi tafsir sebagai lonely, mula cari jalan nak dapatkan perhatian ramai. lagi panas berita, lagi banyak orang suka, lagi  la orang kenal kita. Siapa tak BANGGA bila serata dunia kenal kan. hihihi. macam ni rupaya perasaan jadi perhatian ramai. bila ada yang percaya cerita ni, boleh la tambah kenalan. seronoknyeeee..

Tu je lah kot. Peringatan untuk diri sendiri jugak ni.. Hehehe. Kbai!




kami tidak menentang sains dan teknologi tetapi kami menentang kekufuran & kemungkaran yang ada dalam sains dan teknologi. sesungguhnya fitnah itu lebih buruk dari membunuh.
signature2
aku pun rakyat Malaysia

0 COMMENT on "3 Perkara Kebanggaan Rakyat Malaysia Edisi Penyampaian Maklumat"

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez