6/20/2011

professional hanya pada bakat. tidak pada sifat.


kau, dia dan mereka.

drama bersiri 2 hari berturut2 masih melekat kat otak aku. cuba delete, payah. nak safely remove.. errr.. bahaya.. manusia ni macam2 wataknya. semua puncanya datang dari satu tempat: hati. bila perasaan marah mula menguasai diri sampai hilang kawalan, masa tu lah kita akan nampak kebodohan masing2 terserlah. yang punca satu hal, yang bercerita sambil berputar2 terbelit sampai susah nak urai, yang mendengar membabi buta, lagi parah bila percaya terus melenting. melatah. suruh mengucap tak mahu. mencarut maki hamun yang jadi bahan pembasah bibir. senang aje nak setel satu masalah bila kita jujur. jujur. sebut senang. cuba buat sekali tengokkk.. "ada ker orang jujur kat dunia ni?" entahlah. susah nak kata. sedangkan dengan diri sendiri pun boleh menipu. inikan pula sesama manusia. wallahualambissawab..

Life is one big road with lots of signs. So when you riding through the ruts, don't complicate your mind. Flee from hate, mischief and jealousy. Don't bury your thoughts, put your vision to reality . Wake Up and Live! _Bob Marley

signature2

4 COMMENT on "professional hanya pada bakat. tidak pada sifat."

lily lotus on June 21, 2011 at 12:21 PM said...

bila marah, ikut nafsu..setan senang menguasai dirikan.

asip محمد on June 22, 2011 at 12:55 AM said...

jangan marah2 nanti cepat nampak tua.. kah3

HUDA on June 22, 2011 at 8:03 PM said...

setuju saja~

Ronaldmohoni on June 29, 2011 at 12:44 AM said...

betul3

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez