1/28/2011

terlajak perahu boleh diundur


Dengar~ Oh! Jeritan batinku Memekik-mekik
Memanggil-manggil
Namamu selalu

aku berdiri buat kerja sambil memekak2 menyumbangkan lagu dengan suara aku yang sumbang nih selang seli dengan bunyi bising mesin2 bekerja. aku tak yakin la Lan meraung dengar kesumbangan lagu yang aku bawak tu sebab orang sebelah aku pon dengar tak dengar je... ya, batin aku tengah menjerit2 bosan, penat tahap nak balik rumah tidur 3 hari 3 malam tak bangun2. tapi aku rase itu adalah mustahil sebab aku sekarang ada kat rumah dan aku masih tak tidur lagi.

tetiba aku terdengar suara lain turut menyumbangkan lagu penuh perasaan sambil mendepa2kan tangan ala2 tujukan lagu tu kat aku. peh. ade gak peminat. rasa terharu tahap nak basahkan kasut ESD. tahu kaut ESD tu ape? ntah. aku pon tak tahu. tak pernah pulak nak amek tahu. memang teruk.

datang lagi satu suara sumbang. "Huda is the ******** of the month". cis. aku nak marah dengan kata2 tak berasas tu, tapi aku rasa baik aku aminkan je kate2 tu kan. yelah, mana lah tahu kan satu hari jadik kenyataan maka mak dan ayah aku gak yang bangge. muahahaha. ha, ape lagi? aminkan lah..haish..

seorang kakak bangga. dan dengan banggenye dia berkata:





"wah! Huda, nanti boleh la belanja akak coklat calibrator"





tiada lagi bunyi, mahupun sebarang suara.senyap. sunyi. cicak pun takut nak keluarkan bunyi.





"boleeeehhh..nanti saya korek2 besi yang karat2 kat bawah mydax tu kasi akak yer..banyak mana akak saya boeh bagi"
padah. obses dengan kerja. sinonim dengan aku. parah.

signature2
 
sampai ke petang zahir kakak tu tak berhenti menjerit-jerit.
 
terlepas cakap alamat pemes kat blog aku. nasib baik blog ni tak pemes.

6 COMMENT on "terlajak perahu boleh diundur"

aleen aiden on January 28, 2011 at 11:49 PM said...

kakak 2 nak coklat ape sebenarnye nih?aku pulak yg dlm dilema dbuatnye.

HUDA on January 28, 2011 at 11:55 PM said...

cube ko teka..coklat ape yang mula dengan urup c.
hahaha

asip محمد on January 29, 2011 at 12:02 AM said...

coklat cadbury? kah3 kah3 kah3

aleen aiden on January 29, 2011 at 9:57 AM said...

macam haram!hahah

Ungu on January 29, 2011 at 2:20 PM said...

aku suka jawapan kau kepada permintaan coklat itu.

syabas mera bheta.

HUDA on January 29, 2011 at 3:03 PM said...

itu iaa..asip telah memberikan jawapan yang betul lalu mnyebabkan aleen terkesima..ahahahaha

eh kau pon nak gak ker ungu? ade banyak tuuuu..hahahaha

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez