4/09/2010

terasa


buka fesbuk, terasa
buka blog, terasa

terngiang2 terkenang kenang

sampai aku merasa nak tampil bekap diri

tapi aku teringat satu kesah.

Mengikut undang-undang perbuatan mencuri adalah mengambil harta orang lain dengan tujuan melarikan harta itu daripada yang
mempunyainya..
Ali mencuri sebiji gula-gula dari sebuah kedai dan terus makan tanpa membayarnya. tidak lama kemudian Ali merasa sangat bersalah lalu meminta maaf kepada tuan kedai. tuan kedai berasa sangat marah dan membawa Ali ke balai polis untuk tindakan selanjutnya. menurut undang-undang, Ali telah disabitkan kesalahan mencuri.

motif: tak kira besar mana kesalahan yag kita buat, jika dah termaktub ianya salah, maka tetap bersalah.

jadi aku biarkanlah diri aku yang terasa. mungkin ini hukuman yang setimpal untuk aku walaupun aku telah mengaku yang aku melakukan kesalahan (yang pada aku aku tak buat satu salah yang besar) tapi salah tetap salah bukan?

nota pesalah: aku tak mencuri.
myself

4 COMMENT on "terasa"

MyaFiza on April 9, 2010 at 8:28 PM said...

betul. yang bersalah tetap bersalah. walaupun kesalahan itu boleh dimaafkan.

MsAnisSyahirah on April 9, 2010 at 10:36 PM said...

ko terase pe huda?
huhuhu..

aleen adela akoo ^_* on April 10, 2010 at 10:31 AM said...

isk3..meh kat aku meh..citer2.huhuh

Huda on April 10, 2010 at 6:29 PM said...

haha..nak bagi taw ker?
kan aku dah kate, aku akan remain silent
yang salah tetap salah
buat ape nk bekap diri

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez