4/07/2010

bila-bila masa akan sampai juga giliran aku


bila terbaca kisah Rafiqin Darwisyi, aku terasa.

1st, bagi pihak Arwahyarham Din Beramboi dan keluarga.

2nd, diri sendiri yang masih hidup kat dunia fana nih.

bila pandang dari satu sudut, memang Rafiqin Darwisyi sangat kurang ajar. tak hormat langsung perasaan orang lain.

tapi bila aku pandang dari sudut lain, rupanya tak semua orang suka kat kita. ape yang kita buat. ape yang kita cakap.

aku ade satu tabiat buruk; MENGUMPAT DAN MENGATA

dulu kecik2 aku slalu kene sound, cakap jgn main lepas. orang tak suka. tapi bila pendam (means berubah la, xckp lepas), aku masuk ke kancah makan daging orang laen. tapi aku rase, sifat camni lagi teruk kan.

ye la, mengumpat ni kan dosanya besar.

tapi aku macam tak endah jer kat amaran dosa mengumpat.

seronok dibuai setan dok ungkit kesalahan orang laen. padahal salah sendiri tak pernah nak cermin.

aku harap, sesiapa yang pernah mengenali diri ini, maafkan aku. aku harap dan aku berdoa supaya aku segera berubah dari terus suka mengumpat. kadang-kadang, aku tak sedar aku sedang mengumpat. yelah, bende dah jadi tabiat. sifat diri.

maafkan aku.

maafkan aku.

maakan aku.
myself

2 COMMENT on "bila-bila masa akan sampai juga giliran aku"

HaiRoZa ErNy on April 29, 2010 at 12:19 PM said...

dimaafkan...hahaha...(xde kene mengena)

Huda on April 30, 2010 at 7:00 AM said...

tenkiu2
(:

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez