11/07/2009

kemalangan jalan raya


pesanan: kalau malas nak baca bebelan aku, baca yang BOLD sahaja ya~

sejak akhir2 ni dah ada 2 kes KEMALANGAN JALAN RAYA melibatkan kematian/cedera parah terhadap orang yang boleh dikatakan adalah kenalan kepada kenalan aku. dan kedua2 kemalangan itu berpunca daripada kecuaian pemandu2 yang lain. salah satu di berita ini. (yang lagi satu tak dapat cari sebab arkib berita seminggu jer)

apa yang aku cuba sampaikan ialah, jika kita tak berhati2 di jalan raya, bukan sahaja MENYUSAHKAN diri sendiri, malah orang yang tak bersalah turut terlibat akibat dari kecuaian kita.

contoh2 orang yang tak bersalah:
1) orang yang dilanggar
2) orang yang melanggar orang lain untuk mengelak dari melanggar pemandu cuai
3) orang lain yang dilanggar oleh (2)
4) ORANG LAIN KERANA ADA PENONTON KEJADIAN ITU SEHINGGA MENYESAKKAN JALAN RAYA

geram sebenarnya. bayangkan xcden kat lane arah bertentangan, tapi arah lain jammed sama. dah la tengah kejar masa. kalau sesak setakat 1-5 meter takpe la jugak. dah la kat MRR2 tu terkenal dengan jalan jem, tambah plak eksiden 3 biji kereta kat situ tadi. adoiyai. MAKA, balik Gombak aku lalu Jalan Tu Razak jer sebab dah tau jalan tu jammed.

Huda dan pembaca, SILA BERHATI2 DI JALAN RAYA~
myself

0 COMMENT on "kemalangan jalan raya"

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez