10/28/2009

underestimate, upraise and humiliate


dah lama tak guna internet. broadband aku tertinggal kat umah akak aku, maka 3 hari lah aku tak guna internet. haahaha. ada satu perkara yang mengingatkan aku tentang sesuatu:


Waktu sekolah dulu, bila keputusan ujian keluar, nama aku antara yang teratas dipanggil untuk mengambil semula kertas jawapan. tatkala aku kedepan, pasti akan terdengar suara yang sangat merimaskan.


“tiru…tiru…”


Cuma aku bangga sekali sekala hingga buat aku lupa diri apabila ada masa lapang aku lepak2 (masa tak lapang pun aku anggap lapang) pasti ada yang datang menyoal soalan tentang matapelajaran kat aku dengan harapan aku tak boleh jawab.


“aku yang sibuk belajar, kau yang score
“kau kat sekolah dulu main jer. Tapi camne boleh pandai?”


Dan yang paling membuat aku terharu;


“saya nampak awak ada harapan untuk menjadi pelajar cemerlang sekolah. Sebab tu saya calonkan awak”
“saya sangka awak boleh dapat A untuk subjek ni” - subjek yang paling lemah sampai sekarang-


Aku tak dilahirkan pandai. Itu rezeki yang Allah bagi kat aku. Mungkin masa tu aku boleh jawab sebab kebetulan soalan yang keluar seiring dengan ape yang aku bace sehari sebelum peperiksaan. Kalau tak percaya, lihat saja keputusan degree aku. Takde la bagus mana - masih mengamalkan gaya belajar saat2 terakhir. Ataupun, bacalah kenyataaan yang dikeluarkan oleh orang-orang yang jujur di muka bumi ini;


“Huda nampak BODOH, tapi tak sangka pandai rupanya”
“Awak masa sekolah dulu TAKDE LAH BAGUS MANE
MUKA MACAM NI kau ucapkan good luck? Tak payah la”


Boleh ajar aku bagaimana nak buat GAYA YAKIN? T_T

myself

7 COMMENT on "underestimate, upraise and humiliate"

otak ketat on October 28, 2009 at 7:59 PM said...

weh. tayah. kau muka mmg selenge gila. tp kau
pandai. biar ja apa org nak kata. yg pnting aku
tau kau pandai! heeee.

msanissyahirah on October 28, 2009 at 8:17 PM said...

takpe huda..

aku tau ko memang pandai...

Huda on October 28, 2009 at 8:32 PM said...

hahahhaaa...
mane ade weyh~!
aku nak ubah sket bagi orang nampak yakin sket ngan muka aku ni..
hahaha

scott, anis;
kalo aku rajin sket mesti lagi bagus kan aku ni..hahahaha

MsAnisSyahirah on October 28, 2009 at 9:47 PM said...

err...nape tetibe font ni tetibe besaQ pulak?

marah ke?

hahaha...

nak tmbah yakin ke? tuk ko huda, aku tak tau la..
hihihi...

Ini ialah Alia Fazlin. on October 28, 2009 at 10:05 PM said...

huda.
btul tu.
ko mmg nampak selenge.
tapi, cane tah boleh pandai.
aku ni,
wat2 pandai.
tak pandai2.
hahahaha.

otak ketat on October 28, 2009 at 10:12 PM said...

jangan ubah. aku suka doh muka selenge kau :p

Huda on October 28, 2009 at 11:38 PM said...

anis, taklah. bila aku baca sendiri, aku sendiri serabut sebab macam kecik sangat pulak tulisannya.

yot, tu mainan perasaan ko jer kot..hehehe

scott, ko suke ker..aiseyh~ takleh ubah lah ni eks? hahaha

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez