10/17/2009

macam mana mereka dapat mercun itu?


aku suka tengok bunga api. tapi aku memilih sikit jenis bunga api. aku suka bunga api yang dibakar kat acara perasmian pembukaan atau penutup sesuatu majlis besar2an. yang pastinya, bunga api tu dibakar jauh dari kawasan perumahan. sikit pon tak ganggu orang awam yang mahukan ketenteraman tak kira waktu pagi atau malam. dulu, kecik2 aku suka g umah orang Cina yang wat tarian singa. walaupun bising, tapi best!

tapi sekarang, aku tengah taip dalam keadaan sakit hati. bunyi mercun non-stop bergema kat taman aku. lagi2 aku boleh agak golongan yang bakar duit ni sape. bertambah ke-tak-satu-Malaysia-an membara dalam diri aku ni. ditambah dengan bunyi kereta yang tak mesra gegaran dek bunyi yang terlampau kuat. bayi menangis tak dapat tidur lena.

Flashback:
jam 8 PAGI. bunyi mercun yang kuat dan bertalu2 di hadapan rumah dan dibakar oleh golongan itu.
"wei! nak bakar mercun g kat padang la!!!"
"hei suka hati la! aku bakar depan rumah aku"
"talifon polis baru tahu!"
"talifonlah!"
kalau dah bodoh tu, bodoh jugak lah. waktu pintu rezeki mula nak masuk rumahlah dia mula nyalakan api pergaduhan + kemarahan jiran. serpihan2 mercun diterbangkan angin masuk dalam rumah jiran. oh ya, lepas ugutan talifon tu, takde bunyi ape2 dah.
"mercun ni sape nak sapu?!!!"
"sapu lah sendiri!"

kalau anda faham dan anda salah seorang dari mereka (yang membakar + golongan itu), mintak maaf, aku sangat tertekan. aku benci perbuatan kamu. dan membuatkan aku benci kamu juga. harap2 kamu sekeluarga pindah rumah jauh dari sini (jauh dari Malaysia pun aku suka)

myself

2 COMMENT on "macam mana mereka dapat mercun itu?"

mardotti zaaba on October 18, 2009 at 4:40 AM said...

relax da relax. nnti kte tembak rumah diorg plak. nway, layout baru!

Huda on October 18, 2009 at 7:48 AM said...

huhuhu.aku benci dia. okeyh2. ko balik mesia kite mula operasi keyh. hahha

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez