10/12/2009

Happy Birthday




お誕生日おめでとうございます

生日快乐

Happy Birthday
Grab a Graphic from pYzam.com)

Ekin-chan. mintak maaf. bukan aku lupa, tapi aku tak ingat. dah tulis dalam otak, tapi tak baca. harap mung maafkan aku eks. kitekan kawan. ucapan aku, semoga berjaya dengan cemerlang, dunia dan akhirat, semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki (buleh belanje aku selalu. hehe) tu je lah. Hehe


---


today's lesson:

ayat atas sekali tu, berbunyi "OTANJOUBI OMEDETOU GOZAIMASU". itu adalah ucapan dalam bahasa jepun. character ke 2-4 adalah tulisan kanji, manakala yang lain pula dinamakan Hiragana. kalau full hiragana-

おたんじょうびおめでとうございます


ayat yang ke2, mesti anda tahu bukan~ itu di sebut "SHENG RI KUAI LE", dalam bahasa Mandarin. semuanya ditulis kanji.
jika anda cekap, tulisan kanji pada kedua2 bahasa adalah sama. ini adalah kerana tulisan kanji memang begitu. tak leh ubah2. hahahahaha (tatau nak eksplen sebab aku pon masih merangkak. mintak maaf~

myself

0 COMMENT on "Happy Birthday"

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez