10/13/2009

aku tak 1 Malaysia


aku benci. bila satu ketika, bunyi loceng akan kedengaran. pada masa yang sama, akan muncul satu bau seperti asap kemenyan. busuk sehingga memenuhi ruang bilik aku? oh tidak, tapi memenuhi segenap RUMAH aku.
faham tak aku tak sidai baju luar rumah sebab kau punya asap kemenyan melekat kat baju2. faham tak, rumah aku ni rasa macam nak pasang aircond supaya bau dari luar tak masuk dan kau faham tak kami belum mampu bayar semua tu. kau faham tak kenape MPS datang umah kau satu ketika dulu suruh robohkan "rumah" itu? walaupun telinga aku sakit dengar kau menjerit marah anak kau macam kau sedang berborak dengan aku, dan aku sikit pon tak paham ape yang ko cuba announce, tapi aku tetap tak boleh tahan dengan asap yang macam fogging bunuh aedes pon aku rela bau. tahu tak kau yang aku tak pernah off kipas bilik aku?
tahu tak kau, yang mana bila orang datang rumah aku, mereka akan kata bau busuk? aku tahu itu adalah wangi untuk kau. bajet suci kot.
aku tahu kau tak faham sebab kau memang jenis tak faham bahasa Melayu. dan aku tahu kau tak tahu semua tu sebab aku tak pernah bagi tahu kau. tapi aku harap kau faham kenapa aku sangat berdiskriminasi terhadap kau. aku tak kire! aku dah tak tahan! aku benci bau itu! takkan aku nak pakai mask dalam rumah sendiri?!

p/s: tahukah anda, asap adalah salah satu daripada makanan2 jin selain tulang.
myself

4 COMMENT on "aku tak 1 Malaysia"

-syim- on October 13, 2009 at 7:06 PM said...

heheheee....
bangla ke seblh umah ko??
ko sound je
(:22)

Huda on October 13, 2009 at 7:48 PM said...

Bangla bukan rakyat Malaysia, so aku tak heran sgt. :26 yang ni aku geram lah :24

Ini ialah Alia Fazlin. on October 13, 2009 at 9:40 PM said...

aku paham.
aku paham bau ape.
eeee.
aku pun tak tahan bau tu.
aku lebih la rela bau asap kentut berwarna hijau sekalipun.
kau kasi nyala api, biar terbakar rumah dorg.
eeeee.
bodoh punya kaum itu tak hormat jiran.

(aku pun tak 1 malaysia. sebab mereka tak 1 malaysia juga)

Huda on October 13, 2009 at 10:39 PM said...

ko bayangkan bertahun aku hidup bersebelahan dan berdepan. aiseyh. baru je tadi dgr anak dia-kut menjerit2. eee kalo leh nak pinjam bom kat North Korea kejap. haha abes satu Malaysia kene plak efeknye. haiz

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez