8/27/2009

i hate B type of person


situasi

A: B, jom kite g blalala nak?
B: Jom, kite berdua je la.
A: tak nak la..kite ajak la C sekali.
B: ko nak ajak C? C tu dah la blalala..blalalalala lak tu..
A: takdelah..
3 saat kemudian, C pon lalu.
B: C, ko tau, A tak nak ajak ko ikut kitorang sebab ko blalalalalalala..pastu dia kate ko blalalalalalala pulak tu..
A: *object? confess? remain silent?*
C: $%$%$% ko A. dush2!

keadaan 1
A, B dan C berkawan baik. C memahami B dan A, maka situasi itu hanya menjadi gelak tawa mereka.

keadaan 2
C mengenali A dan B tetapi mereka bertiga tidak rapat. apapun, C lebih menyenangi B. maka situasi ini telah menyebabkan C bertambah benci kepada A.

keadaan 3
A berkawan dengan B, rapat dengan C. B baru sahaja mengenali C. masalah ini boleh diselesaikan antara A dan C. maka situasi ini mungkin merenggangkan sedikit hubungan A dan C, mungkin mengurangkan kepercayaan C terhadap A.

keadaan 4
boleh pilih dan susun sendiri. boleh fikir akibatnye sendiri.

andai aku A. aku tak kesah kalau keadaan 1 terjadi. situasi ni akan selesai sampai dush2! manja C untuk A. macam mane kalau keadaan 2 dan 3? kalau perkara blalalalala tu memang tepat kene kat C, ape perasaan C? dah la C kene kutuk, A pulak kene fitnah. A pulak serba salah. biasenye, sebagai manusia yang lemah macam aku, C akan lebih tertarik untuk mendengar (dengar ye, percaya tak tau lagi) cerita B berbanding A. apepon, bergantung kepada individu la.
pengajaran: elakkan memfitnah.

apesal emo sangat? sape watak2 tu?
takde lah.. banyak sangat tengok cerita thriller
tula.. cuba la tgk national geographic ke, rancangan motivasi ker..
tapi realitinya, ini tak mustahil terjadi kan?
myself

0 COMMENT on "i hate B type of person"

 

[expect] the un[expect]ed Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez